A törpök élete nem csak játék és mese...

Gyerekekről felnőtteknek

Szeretem a gyermekeimet, és a kézimunkázást. Ez az életem.

2017. április 01. 19:12 - Li Sai

Egy nevelőszülő, akinek a hobbija a hivatása

 Egy régi kedves ismerősömet mutatom most be. Miután a három saját gyermeke kirepült a családi fészekből, két kislány nevelőszülője lett, és időközben profi szintre fejlesztette a hobbija művelését is.

Amy, mi elég régóta ismerjük egymást, igaz sajnos csak virtuálisan, de már akkor is a közös hobbi, a varrás hozott össze minket. Mikor kezdődött a szerelem, mesélj róla pár szóban!

Gyermekkoromban kezdődött az egész … Nagyon szerettem minden olyan tevékenységet, amivel saját magam alkothattam valamit. Barkácsolástól kezdve a varrásig bárminek nekifogtam. Örömmel töltött el az alkotás. Még nagyobb öröm volt, amikor az általam készített dolgokra mások is felfigyeltek, meg dícsérték. Magamtól tanultam meg minden apró fogást, fortélyt. Gyakorlatilag már 14 éves korom óta varrok. Eleinte magamnak, majd a gyermekeimnek készítettem ruhákat, játékokat, kiegészítőket...

1.jpg

Neked a varrás csak hobbi, vagy ez a munkád?

Hobbinak indult, aztán azt vettem észre, hogy egyre többet ülök a varrógép előtt, és egyre többen szeretnének az általam készített dolgokból maguknak is. Így a hobbim lett a munkám, amit azóta is szívvel, lélekkel és szeretettel csinálok. Bármit el tudok készíteni textilből, amit én vagy mások megálmodnak.

Tudom rólad, hogy a gyermekeid már kirepültek, és most nevelőszülőként két kislány Anyukája vagy. Hogy tudod megosztani az idődet a család és a varrás között?

2.jpg

Nagyon könnyen össze tudom egyeztetni a két dolgot. Amikor a lányok iskolában vannak, akkor dolgozom. Bár van néha kivétel, de a család tolerálja a mukámat. Segítenek mindenben.

A kislányok szoktak neked "segíteni" a házimunkákban, vagy esetleg a varrásban is?

Nagyon szeretnek körülöttem sürgölődni. Hétvégén általában együtt főzünk, sütünk, takarítunk. A lányok is szívesen varrnak bármit, aminek külön örülök. Most a húsvéti meglepetéseket varrják a locsolóknak. Idén ezt már teljesen egyedül készítik. Saját ötletekkel és díszítési technikákkal „dolgoznak” amiben már most megmutatkozik a kreativitásuk. Ők más szemmel látják a varrandó dolgokat, mint én, és ez nagy öröm számomra.

Sokféle technikával dolgoztál, dolgozol. Melyik a kedvenc, és miért?

Nincs különösebben kedvencem. Maga a varrás az, ami örömmel tölt el, kikapcsol. Olyankor megszűnik minden más. Minden technikának megvan a maga varázsa. Bármit is készítek, az egy kicsit én is vagyok. Mindig tanulok valami újat, amit aztán ötvözök a többi technikával. Az internet nagy előny, rengeteg ötletet lehet meríteni belőle.

3.jpg

Készítesz táskákat, falvédőket, foltvarrással díszített munkákat, és hímzőgéppel is dolgozol. Mit készítesz legszívesebben?

Mindent, így egy szóban. Bár azért ez attól is függ, éppen mire van igény. Voltak időszakok, amikor a párnák, a takarók, vagy a táskák voltak kelendőbbek. Nagyon szeretem ötvözni a különböző technikákat. Pl.: gyermek takarókat, falvédőket, párnákat applikált mintával nagyon szeretek készíteni, de díszítem foltvarrással és hímzéssel is. A névre szóló hímzéssel például teljesen egyedi, személyre szabott lesz a kész termék. Mostanában a babakockákat is ezekkel a „kombinált” technikákkal készítem. Nemrég elkezdtem a textilbőrrel is barátkozni, dolgozni. Csodákat lehet belőlük kihozni, textillel kombinálva, hímezve, vagy csak úgy, a maga egyszerűségében. Neszeszereket, táskákat, pénztárcákat is készítek belőlük.

4.jpg

Egy kreatív készítőnek mindig nagy öröm, ha a munkáját a megrendelőnél láthatja. Szoktál fotókat kapni arról, hogy hol kapott helyet a lakásban a munkád, vagy ki viseli a kis ruhácskát, amit készítettél?

Igen, néha kapok fotókat. Ez egy örömteli visszajelzés, hogy tetszik az, amit elkészítettem. Öröm látni a mosolyukat. Ilyenkor büszkeséget érzek.

Családanyaként, nevelőszülőként mi az amit a legfontosabbnak tartasz a gyermekek nevelésében? Mik azok az értékek, amiket a családban kell, hogy megtanuljanak a gyerekek? Milyen útravalót pakolsz a gyermekeid mesebeli tarisznyájába?

profilfoto.jpg

A legfontosabbnak az őszinteséget, becsületességet, elfogadást, szeretetet, kitartást, a pozitív gondolkodást, mások segítését tartom. A belső értékeik kibontakozása, a boldog élet a cél. Megtanulják és a minden napi életben használják is a tanultakat. Hagyni kell őket kibontakozni, de emellett a szabályok betartása is fontos. A jó irányba terelgetve segíteni nekik mindenben, hogy boldog, kiegyensúlyozott felnőttekké válhassanak. Ha ezeket az értékeket kicsi koruktól fogva látják, érzik, tanulják, akkor boldog felnőttekké válnak, akik elérik a kitűzött céljaikat. Legfontosabb célom: Az életre való nevelés.

Térjünk vissza a kézimunkákra: hol lehet megnézni a termékeidet, és van-e lehetőség vásárolni, illetve rendelni?

A facebook oldalamon ( https://www.facebook.com/amykreativ/?fref=ts) lehet megnézni a kézimunkáimat, rendelni pedig ugyanott üzenetben, vagy a amykreativ@gmail.com címen.

Köszönöm a beszélgetést!

 

 

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://torpokelete.blog.hu/api/trackback/id/tr6212393843

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása